Pocakomat átkulcsolva hagytam magam karonfogva vezetni a mentősökkel.Norbi

jött a csomagokkal,két percenként szólt: vigyázzanak,el ne csússzon,nagyon jeges...

Beértünk a szülészetre a kőkeménnyé vált hasam közel volt a szétrepedéshez:én

legalábbis úgy éreztem. Belépve a vizsgálóba ,Norbi magától értetődően  követett

bennünket,de bizony visszaküldték. "Számüzték" a folyosóra ,várakozzon türelemmel.

A tortúrát bizony nem úsztam meg: mire észbekaptam,jött a beöntés,a borotválás,

minden,ami ilyenkor bevett módon szükséges.Iszonyú hasgörcsökkel bizony nagyon nehéz

az ilyen műveletek alatt mozulatlanul feküdni! Az  ügyeletes orvos elég rosszkedvűen jött

elő,éppen pihenőidejét töltötte ,éjfél után voltunk,sőt egy óra is elmúlt. Megvizsgált,

és morcosan közölte: reggelig itt nem lesz baba,akár járkálgathatok is. Na és a magzat-

viz,kérdeztem,hát akkor szülnöm kell,nem?! Különben baja lesz a gyereknek! Na,azért 

ne rémüldözzön,arra még ráér,mondta,és kilépett a csapóajtón. Norbit is tájékoztatta,

akár haza is mehet,mondta neki,reggelig ráér...Csakhogy mi hárman, a baba,én és az 

apja, anélkül, hogy tudatában lehettünk volna,egy egységet alkottunk: hittük, nincs igaza

az orvosnak,előbb meglesz ,biztos meglesz,jaj,csak legyen már meg!  Néztem a faliórát:

az orvos egy óra tizkor ment ki...hallgattam a baba  kihangositott szivdobogását ,ahogy

erősödött a görcs,úgy élénkült ,szaporábban vert a pici szive.Együtt vagyunk édes

kincsem,együtt izgulunk,együtt csináljuk ezt a nagy dolgot meg,együtt,mi ketten!

Valóban igy is éreztem,hihetetlen kettősséget,összhangot és mégis az elkövetkező 

különválást...és akkor megindult.Kettőt sikoltottam csak,de azt olyan hangerővel,hogy

Norbi megpördült maga körül a kihalt folyosón! Az én kicsi csöppségem olyan erővel indult

neki ennek a világnak,hogy hosszú hajával hasitott mindent útközben. Bő félórára az

orvosi vizsgálat után, a "jóslat" ellenére megszületett,harsány,egészséges hanggal

méltatlankodva a sok macerantura ellen.

Gyönyörű volt...hosszú,fekete hajjal,pufók pofikkal,egészségesen,szép súllyal.

Hát te vagy az...néztem ,ökölbe szoritott kis kezére ejtve első könnycseppemet..és

ekkor felnézett! Néztük egymást...olyan mélységekbe láttam sötétkék szemébe nézve,

hogy megborzongatott.Mit is láttam ott? Nemigen tudom megfogalmazni: vénséges

vén,nagyon messziről jött,nagy titkokat tudó ,bölcsességet hordó,egyben szomorúságot

tükröző mélységet...és ,tudom,hihetetlen,mégis: parányi félmosoly a csöppnyi

szájsarkon...és már aludt is.

Elvitték tőlem.Velem még sok dolguk volt,ilyen gyors szülés után volt mit rendbehozni

rajtam...végül az őrzőbe toltak ki,megfigyelésre,továbbra is erős fájdalmaim voltak.

Azt tartják a régi,tapasztalt asszonyok,szülésznők,hogy ahány szülés,annyi napig tart

az úgynevezett "rágási" fájdalom.Igazuk volt. Három napig őrült alhasi és mellfájásaim

voltak...patakokban ömlött a könny a szememből,ahogy mégis mosolyogva és boldogan

öleltem magamhoz szoptatáskor gyönyörűszép kisbabámat. Látványát az sem rontotta,

hogy talán a leghangosabban orditó csöppség volt a többiek között,egészen addig,mig

"pióca"módjára rá nem talált az élelemre...abban a pillanatban úgy éreztem,szétrobban

a méhem.Csatakosra izzadtam le minden szoptatásnál  az első három nap alatt.Mégis...

alighogy elvitték pici száján az utolsó csöpp tejjel,már alig vártam,hogy megint hozzák!

Egymást kergették fejemben a gondolatok,az otthon lévő, bennünket váró két kicsi lá-

nyom,Norbi,és minden,minden gond a lakással...

Norbi mint mondta"élete legszebb nőjét " látta,amikor megnézte a babát...ragyogott a

büszkeségtől,apa lett! Amikor haza akarta küldeni az orvos,eldöntötte,nem megy haza,

hiszen én azt mondtam,biztosan érzem,hogy hamar  meglesz...aztán,alig félóra múlva

rohant ugyanaz az orvos,akkor már hallotta a sikoltásomat is:tudta,hogy meg van!

Hagyományhoz illően nyikorgó ősrégi modellt utánzó babakocsiban  rövidesen hozták is

a babát,megmutattálk neki...földöntúli boldogságot érzett.Sőt,büszkeséget,óriásit,ezért

rohant,és feltelefonált mindenkit,ujjongva tartott beszámolót...mindezt másnap mesélte

el,amikor bejöhetett. Ez bizony nem volt neki könnyű: ünnepeltek a barátokkal,

kollégákkal,de hogy baj ne legyen,anyósomat elhivta a kislányokhoz,ő főzött,és vigyázott

rájuk.

 

Szerző: szirénke  2012.04.22. 21:28 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr704467228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása