Bár örültem Norbi bemutatási ütletének,úgy éreztem,ezzel is kimutatja mélyebb

érzéseit,de legbelül megriadtam. Nem,nem az édesanyjától,azt éreztem,hogy

külön "futam" lesz,ha lesz,hanem az ebből következő alternativáktól.

Néhány hét alatt annyira közel kerültünk egymáshoz,hogy nehéz lehetett vol-

na még közelebb...Norbi szenvedélyesen szeretett,naponta többször hívott a

munkahelyemen is,olykor csupán azt közölte:szeret,imád,hiányzok,alig várja az

estét. Én el voltam bűvölve tőle,megtanitott mindenre,amit már régen kellett

volna tudnom egy párkapcsolatban,igazi szenvedélyes szerelem volt,amit éreztem

iránta. Első férfinak tekintettem az életemben.Ennek megfelelően féltettem is,

rettegtem a gondolattól,hogy elveszithettem valahogyan. Ez az érzés alapozta meg

azt az elhibázott hozzáállásomat,ami aztán sok évvel később igazi pokollá fajult...

Féltésemben,ragaszkodásomban mindig,és mindenben igyekeztem a kedvét keresni,

megtettem mindent,amit még ki sem gondolt,kényeztettem,engedtem irányitani

magamat és gyerekeimet egyaránt. Nem is volt ezzel semmi baj,én igy éreztem

boldognak magam,a gyerekek pedig észrevették,hogy "pótapuka" is van a családban,

tehát fegyelem is...Kisrita már teljes profizmussal bébiszitterkedett Timikével,meg-

bizható nagytestvér volt,Timi viszont megrögzött rakoncátlan,izgága,agressziv.

Sajnos,megesett -szomszédoktól tudtam meg,Kisrita soha nem árulta volna el-

hogy Timike megverte a nála négy évvel idősebb nővérét! Teljesen tisztában volt

vele,hogy Kisrita nem árulkodik,ezért egyre inkább kezdett a fejére nőni. Norbi 

elővette az ilyen és hasonló dolgaiért,megszidta,büntetést helyezett kilátásba.

Megvont tv-nézés,és hasonló fajsúlyú szankciók voltak ezek,de nekem rosszul esett.

Azzal együtt bántott a dolog,hogy tudtam,igaza van Norbinak,de mégiscsak...nem

az ő gyerekei. Sokáig sikerült magamba fojtani ellenérzéseimet,mégha sejtettem 

is,hogy egyszer előtörnek. 

Egy idő után rendszeressé vált hétvégenként  Norbi édesanyjánál való délutáni lá-

togatás,gyerekekkel együtt. Norbi öccse két kisgyermekével és nejével már ebédre

ott voltak,mi gyakrabban csak délután mentünk. Igy szólt a meghívás...ami tulajdon-

képpen nem is volt baj,de valahol megkülönböztetés: ők házasok,közös gyermekeik 

vannak,ezzel szemben mi...Norbi próbálta elsimitani  a dolgot azzal,hogy imádja a

főztömet,amit valóban nagyon szeretett,és ugyis nehezen viseli az elkényeztetett

unokák nyafogását.Valóban,gyakorlatilag a szavunkat sem értettük sokszor a gye-

rekvisitástól, hangoskodástól,ami sem a szülőket,sem a nagyit nem zavarta,egy-

szerüen túlkiabálták őket. Ebből következett a menetrendszerű viselkedésünk ki-

alakulása: én a kislányaimmal félrehúzódva játszottunk valamivel,csendesen,ami

persze nem sokáig tartott, mert bizony kedvenc kisfiú unoka,egy-kettő elvette az

enyémektől amivel az éppen játszott,vagy nézegetett,igaz,azzal a lendülettel félre

is hajitotta...csak elvenni akarta,nem játszani vele.És  tehette,mert ezért senki nem 

szólt rá. Nem csoda hát,ha nem szívesen indultunk a már szinte kötelező vizitre,

ahol minden percben éreztették velünk: én és gyerekeim nem tartoznak a csa-

ládba...Norbi jól érezte magát,mikor végre kitört belőlem  a panasz,nagyot nézett

hogy tényleg...de ő észre sem vette, illetve dehogynem. Nahát. Őszintén megdöbbent

saját magán is,hogy ő  a nagy beszélgetések,kártyázások,filmnézések közepette nem

figyelt erre fel. Őt általában a sógornője harsány kiabálása,éles hangú gyakori kacaja,

folyamatos belebeszélése a filmek alatt idegesitette fel,az kötötte le.

Előre tartottam a közelgő látogatástól,de erősnek akartam látszani,hiszen éreztem:

ez is része Norbi édesanyja "hadviselésének" . Arra azonban ő sem számitott,hogy

erre már Norbi is felkészült. Észrevétlenül,de sasszemmel figyelte a gyerekeimre  tett

tett megjegyzéseket,de kivárt...és eljött a pillanat: a kedvenc unoka szokásához híven

sorra szedte el az enyémektől amihez csak hozzáértek..dobta félre,s kihívóan

figyelte,mi következik. Meglepetésére változott a forgatókönyv...Norbi ugyanis olyan

hangerővel kiáltott rá,hogy még a sógornőnek is torkán akad visitós kacaja! A nagyi

pedig elképedve meredt fiára,arckifejezésében minden benne volt:hogyhogy nem a

saját családjába tartozó gyereket pártolja...ezekkel szemben?! Norbi most látta meg

először édesanyja igazi érzéseit az  eddigi udvariaskodás mögött...most látta meg,

valójában hova is kíván engem mindkét gyerekemmel együtt! Norbi szembefordult vele

is,szinte felelősségre vonta,hogyhogy nem látja,mit művel az unokája azzal a gye-

rekkel,aki mukkani sem  mer, ugyanis érzi,hogy idegenként bánnak vele?! Ő bizalom-

mal hozott ide minket,de ha ennyire nyílt a megkülönböztetés,akkor meg is lehet ezt

szüntetni,kiabálta. Kiabálta,mert egyszerre támadtak rá: anyja,öccse,sógornője,fel-

háborodva estek neki.

Norbi -akinek alaptermészete elég hirtelen volt,ideges,érzékeny-  ránk szólt:öltözzünk,

megyünk haza.

  

 

Szerző: szirénke  2011.09.15. 21:34 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella életem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr363230493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása