Egyedül vagyok! Nincs családom,nincs anyám,nincs testvérem,senkim sincs...senkire

nem számithatok,most senki sem jön,pedig még levelet is irtam a hosszú hetek

alatt,mig bent feküdtem.Magamra vagyok hagyva,mióta csak megszülettem,hát egyszer

már fel kell fognom végre.Idegen emberek segitenek,mikor már a part szakad,rájuk

kényszerülök,két kicsi gyermekem és ez a szegény öreg pedig tőlem vár támaszt.Ez a

pici is alig egy hetes...ugy látszik,hiába született "rendes" családba ,van apja,rokonai

is,nem úgy,mint Kisritának,de nem jelent ez semmit...Józsefnek és családjának

legalábbis.Van férjem...van férjem?! Férj az,aki ezt teszi velem,és apa,aki az újszülött

gyermekével?!  Nem hiszem,hogy ennek igy kellene lennie. Inkább azt gondolom: valóban

a munkámra,az erőmre,arra van szükség,hogy végtelenül kihasználják a helyzetemet.

Megtetszettem annak idején Józsefnek,azt gondolta -hiába tiltakoztam egyértelmüen-

megy az igy is,nekem ennyi is elég.Ő pedig élheti világát,itthon rám hagyva mindent.

De mégis...kezdtem összezavarodni.Akkor  miért vett feleségül mégis? Miért

vette Kisritát a nevére? Persze,nem is vehette volna,ha előtte ne házasodunk

össze...hogy is van ez?!  Van itt valami. Az a valami,amit jó régen érzek körülötte...

a sok utazása,eltünése, a sok kocsmázás, a pénz az épitkezés elinditásához...honnan?!

gondolataim keveredtek mindenféle ködös  emlékképpel.Beesteledett,Erzsi néniék

átjöttek,éppen hogy elláttam papát és Timikét,Kisritát pedig a szomszédasszony vette

ölébe.Én lefeküdtem,mert a jótékony injekció és gyógyszerek hatottak érzékeimre.

Hangokat hallottam,de a "nagy" megbeszélést nem,elaludtam...Timike talán megérezte,

hogy baj van,nem sirt,békésen szuszogott pólyájában.

Pár nap alatt erő költözött belém,de aggodalmam egyre nőtt:papa nagyon rosszul

volt.Orvost hivtam,nem törődve József felfogásával a pénzről,éreztem,hogy szikrákat

szór a szemem,ő beszél pénzről,aki kocsmából jár-kel?! 

Az orvos egyetlen percig sem áltatott: a papának legfeljebb napjai lehetnek,de készüljek

fel,akár ma éjszaka is ....megtörténhet.

Kegyetlen dolgo volt ez.Nem tudtam mihez fogjak,mit kell tennem,mi most az én

feladatom?!

Ki mondja meg,mit csináljak?! Tanácstalanságomban magamhoz öleltem

Timikét,bevittem és megmutattam őt a nagyapjának.Reszkető ujjakkal próbálta papa

megsimitani a kicsi rebbenő kezecskéjét.Leültem ágya szélére,közelebb tartva hozzá a

babát,hogy elérje,érje el! Potyogtak a könnyeim kislányom fejecskéjére,ahogyan előre

csuklott gyönge nyakával nagyapja arcához...végre összeért az új élet és a lassan

múló...

Óvatosan végeztem tennivalóimat,folytonosan hallgatózva papa szobája felé.Kisritát

sógornőm hozta haza az ovodából,aki futtában adott egy puszit és rohant be papához,

bújt  oda borostás,beesett arcához:ők mindig együtt voltak...Édes Istenem ,mennyi

fájdalom van a lelkemben,mi fog itt történni?! Ki kellett fordulnom a szobából,el kellett

foglalnom magam,ami amúgy sem volt nehéz,remegő lélekkel,mi vár rám...tizenkilenc

éves vagyok...mi van már eddig is mögöttem...

Estefelé megüzentem Józsefnek,mit mondott azorvos,igyekezzen haza,hiszen az apja

az,aki haldoklik!Semmibe sem tudtam tartósan fogni.A gyerekekkel foglalkoztam,gyakran

be-benézve,egykét korty teával itatgatva papát.Este volt,nem halogathattam tovább:

Kisritát lefektettem,túl voltunk a babafürdetésen is.

Bementem,leültem a ziháló hang mellé,villanyt sem gyújtottam.

Szerző: szirénke  2011.03.06. 14:26 Szólj hozzá!

Címkék: nem életem novellák mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr512715383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása