Most,ha nekem kell kigazdálkodnom,költségvetést csinálnom,meg tudok-e felelni,

meg tudok-e birkózni vele? Hogyan tudok én eleget tenni ekkora feladatnak?

Az ünnep hátralévő része szinte tervszerüen telt el.Leadtuk a hízókat,elvitték a kis-

malacokat,Zsófi jött  elbúcsúzni,Emma távoltartotta magát,eltelt az új év napja is.

József egyik este asztalra tette a fizetséét egy füzettel együtt.

-Úgy gondolom,okosabb,ha eleinte közösen számoljuk ki a költségeket,később már

menni fog ez egyedül is- mondta.Rövidesen babakocsival állitott haza,nem volt új,de

az szinte nem is látszott rajta.Szép,praktikus szerkezet volt,amit később sportkocsiként

is lehetett használni.Ettől kezdve,ha csak nem nyirkos idő volt,gyakran vittem Kisritát

legalább a ház elé napozni,levegőzni.Időközben leesett a hó,még újév előtt.Szikrázva 

tündökölt a napfényben az egészséges,tiszta levegőben.

Csendesen éltük mindennapjainkat.Néha úgy éreztem,ha csak boltba kell is mennem,

hogy  vihar előtti ez a "nyugalom". Nem támadt rám senki,én sem kezdtem beszélgetést

senkivel.A közvetlen szomszédokat ismertem,velük a jószomszédi viszonyt sikerült

tartanom.Többre nem is vágytam,minden percem foglalt volt,ahogy kezdtem jobban

otthon érezni magam,úgy fedeztem fel tennivalókat,kint is,bent is. Megszoktam én az

egyedüllétet,hiszen ahol többedmagammal voltam egy kórteremben a

szülőotthonban,ott is magányos voltam...

Ritácska már kezdett többet kezdett igényelni a törődésből.Nem aludt msot már olyan

sokat,igy nekem is örömet okozott azzal,hogy átszervezve a tennivalókat,többet fog-

lalkozhassak vele.Meg kellett mutatnom az orvosi rendelőben is,esedékessé vált a

védőoltása. Azon kaptam magam,hogy január közepén is túl vagyunk.Marika egyik este

átszaladt és emlékeztetett is erre:tudom-e,hogy Juli férjének, Antalnak névestéje lesz?

Itt nem szokás a meghivás,aki jónak látja,elmegy,megtiszteli köszöntésével.Nekünk is 

az lenne a legjobb,ha felkerekednénk.Ne foglalkozzak vele -vágta el előre tiltakozásomat-

Julival,ugyanis Antalnak lesz a névnapja,rá kell tekintettel lenni.Márpedig Antal jószivvel

van irántunk.

Papával,Józseffel átbeszéltük még aznap este a dolgot.Sűrgős is volt,két nap múlva

tartották,szombaton este.Persze,papáék tudták Antal névnapjának idejét,de nem

akartak nekem kellemetlen perceket okozni,még azon az áron sem,hogy nem mentünk

volna el,de Marika közbelépett.Amúgy pedig, a kiaalakult szokás szerint bármelyik

hétköznapra is esett az ilyesmi,azt az adott héten szombaton ünnepelték,mert első

a munka volt.Olyankor nem dáridózik senki,mondta papa.

Imre is üzent,vállalja,ha megyünk persze,hogy ő papát elszállitja gépkocsin,haza is

hozza,megkönnyitve,amit lehet.

Szerző: szirénke  2011.02.12. 12:18 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella életem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr362655721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása