Egyelőre azonban érezve a kemény hideget,az ól friss szalmával bélelt odujában békésen

szuszogva vonultak félre az udvar többi lakójától.

Reggeli után elpakolva Ritácskához indultam,foglalkozni vele-bár még csupán egy

hónapos baba volt- mert bizony nekem minen perc hiányzott,amikor nem láthattam.

Ez pedig elég sűrűn fordult elő, a temérdek munka elvette  minden időmet.Úgy gondol-

tam,most,hogy József itthon van,az ebédkészités  is rugalmasabb lehet. Ölemben tartva

a gyereket,közel vittem a karácsonyfához,láttam,felkeltette figyelmét a meglebbenő

ezüstszálak csillogása.Bensőséges percek voltak,végül is most voltunk először kettes-

ben pici életének első karácsonyán...Igy nyitott ránk József,bár az ajtó hangjára nem

fordultam meg,éreztem,hogy ott áll és néz bennünket.Nem tartott sokáig a csöndes 

pillanat,mert papa botozott lelkesen a szobába,érdeklődve,iszunk-e "karácsonyi kávét?"

Rövidesen az asztalnál ültünk mindannyian,kávézgatva.A hangulat könnyedebb volt,mint

előtte,de aztán hamar komolyra fordult a társalgás.József úgy érezte ,most van

nyugalmas időszakunk arra,hogy megbeszéljük az aktuális dolgokat.

Mindjárt a teherviseléssel kezdte,a jószágok ellátásával.

-Nézd,én elismerem,sőt természetesnek vettem,hogy megy neked ez a dolog,főleg,mert

láttam,milyen ügyesen csinálod.Egyedül láttad el a hizókat az öszes töbi állattal együtt,,

ez kemény időszak lehetett.Én is tudom,milyen az,naponta almozni ennyi állat

után.Emellett még a háztartás,és a kicsi lány,hát, restellem magam...

Dehát,most már vége,a két ünnep között elviszik a még meglévő hízókat,az állatorvos is

jön,oltja a kismalacokat,meg aztán vevő is van rájuk. A nyulak egyenlőre pihentetve

vannak,nem pároztatom őket, A tél elmúltával majd a kerti munkák is előkerülnek

de addigra megoldom a segitséget,úgy ahogy először igértem.Beszélnünk kell a

pénzügyekről is.Igaza van Imrének,ne csak a munkának legyél gazdája,hanem az ered-

ménynek is.Pár nap múlva kapom a fizetésemet,összeirjuk a kiadásokat,a többivel

gazdálkodj belátásod szerint.Az állatoknak a takarmány kiegészitésére,ami nekünk

nem termett meg kőlteni kell,az alomravalót a tsz-től megkapom.Gondolni kell ám a

csirkékre,amit meg kell tavasszal venni,azoknak táp kell,kamillatea,forgácsot ugyan

szerzek,de a villanyszámla ugyancsak nőni fog a lámpázás miatt.Ezen kivül akad még bő-

ven,ezért is kell összeirni.Nagyon oda kell figyelni a pénzre,mindig legyen egy kis

tartalék.

A konyhára való nagyobbrészt kikerül a lábasjószágból,apám megnmutatja melyiket kell

levágni.Nem érdemes sajnálni,jön a friss állomány.Zöldség,krumpliféle is van

vermelve,csak arra adj ki pénzt,amire muszáj.Például babakocsira,mint hallom,erre

nem is gondoltam,de igazatok van.Kürölnézünk az ünnepek után,veszünk egy olyat,

amit még majd a nyáron is lehet használni.-József alaposan átgondolhatta

mondanivalóját,hogy iylen összeszedetten adta elő.

Papa csak bólogatott az elhangzottakra,engem viszont mélyen elgondolkodtatott.Lehet,

jobb volt nekem addig,amig a hazaszállitott takarmányt"csak" oda kellett adni a jó-

szágnak? Nem törődni vele,miből mennyit is kell venni,elég is legyen,de ne is dohosodjon

be,és jusson a pénzből mindenre...

 

 

 

Szerző: szirénke  2011.02.11. 14:17 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella éltem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr272653915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása