-Még szerencse,hogy én találtam neki!-Józsefnek első ízben ragyogott fel az arca az

este folymán.Már hozta is a csomagot,amiben szerényen lapult egy igazán

divatos,mindennek megfelelő csizma,Most én érzékenyültem el,igazi,vadonatúj

karácsonyi ajándékot kaptam életemben először...és milyen szépet.Ritácska még egy

csörgővel gazdagodott,papa pedig meleg zoknikkal.

Mennyire jó lett volna,ha előzőleg nem árnyékolja be ünnepi esténket a rosszindulat!

Igyekeztünk megőrizni a megmaradt kis örömümket,és Zsófi is igazán mindent megtett

ennek érdekében.

Sógornőmmel együtt fürdettük Ritácskát,ezt nem akarta kihagyni semmiképpen,mielőtt

átmegy Imréékhez,tovább karácsonyozni.No,meg a szálláshelye is ott volt.

Ahogy magunkra maradtunk,papa a fáradtságról panaszkodott,nekem is hosszú volt

a nap,hát készülődtünk a lefekvéshez.Villanyoltás után Józsefnek háttal feküdve,a kará-

csonyfa meg-megcsillanó fényeit nézegetve,elkábultan az egész napi történésektől

pihentem. Csodálatos fenyőillat terjengett a szobában,próbálta frissiteni fáradt

agamat.Nem tudtam szabadulni a rossz érzéstől,ami először akkor jelentkezett,mikor

mikor Juli kimutatta foga fehérjét.

Nem,sajnos nem volt maradéktalanul boldog,s em békés  az első,önálló felnőtt

karácsonyom.Viselkedtem,ahogy azt elvárták tőlem,visszafogtam indulataimat,

de befelé folyt a könnyem:bármennyire is van egy-két ember a családban,aki tiszta

szivvel,jóindulattal kezel bennünket,mi mindig idegenek maradunk.Egymásnak vagyunk a

pici lányommal.

Ezzel a gondolattal aludtam el,fáradt voltam ahhozis,hogy a kicsorduló könnyketől vizes

párnámat megforditsam.

Hűvös lett karácsony reggelére a szobánk,pedig József késő este is tett a tűzre,mindkét

szobában.Fogcsikorgatóvá vált a tél,dermesztően hasított a friss levegő.

Kinézve a jószágudvarra, fázósan összebújt tyúkokat,csupán egy-két galambot lehetett

látni.A kacsák viszont nem zavartatták magukat:nagy hangon osztozkodtak a

disznóvályú oldalán szinte azonnal odafagyott moslékmaradványokon,egy -egy

odapróbálkozó tyúkot felháborodott hápogással zavarva el.

A fiatal hízók pár napja leadásra kerültek.Az anyakoca választási malacaihoz napokon

belül vártuk az állatorvost,hogy beoltás után és az ugynevezett farkasfog eltávolitásának

tortúráján is átesve eladhassuk őket.Magunknak kettőt terveztünk meghagyni,egyet

saját vágásra,egyet hízóként eladni,igy fedezve a disznótor költségeit.

 

 

Szerző: szirénke  2011.02.09. 15:02 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella életem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr822649240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása