A mindig nyugodt,higgadt Imre kezében összeroppant a kis borospohár.Arca falfehér 

volt,úgy meredt ránk:

-Itt ilyen dolgok történnek,ezt beszélik a faluban és én naponta gyanútlanul járok be a

központba dolgozni?! Az apámat,a sógornőmet vette szájára a falu,és én ezt igy tudom

meg?Mindezt Juli kapzsiságának és Jóska mulasztásának köszönhetem...Hát nincs itt

senki,aki rendet tegyen?!-már vérvörös volt az indulattól nem csak az arca,de egész

feje is.

-Na,Marikám,szedelőzködjél,indulunk Julihoz,Antal is otthon lehet már ilyenkor.Ez az este

már csak ilyen.de egyszer és mindenkorra rendet kell csinálni.A karácsony nem csupán

ebben a házban lesz keserű,hanem ott is,ahonnét a gonoszság elindult! Nyugodj meg

Rita amennyire lehet,sajnálom és én szégyellem,ami történt. Jóska,igaza van apánknak,

nem lehet elvárni ezt a temérdek munkát,sűrgősen rendezni kell itthoni dolgaitokat is.

A fizetésedbe én nem szólhatok bele,de oldjátok meg.legfeljebb közösen kezeljétek,de

megjegyzem:a jószágok Rita gondozásától,etetésétől hiznak,am iket te eladsz.Tehát

a befolyó jövedelem őt is illeti...előzd meg a bajt,öcsém-látszott.hogy az idősebb

testvér jóindulata beszél belőle.

Kattant mögöttük a verandaajtó,könnyeimen át alig láttam kislányom pici arcocská-

ját,hadonászó kezecskéit.József -visszatérve a rokonok kikiséréséből-megállt előttem:

-Szóval rád támadtak azok  a varjak.Ez már olyan,amit Imre sem nyel le Julitól és én

sem.Nem volt ez eddig divat,ezután sem lehet az.Remélem ma egyszer s mindenkorra

lerendezik Imréék.Én is mulasztottam,nem is keveset,lesz mit megbeszélnünk.Ne

sirj,rendbe tesszük a dolgokat.Az ünnep alatt ugyis itthon leszek,a jószágokkal nem

lesz gondod,aztán meglátjuk.

Próbáltunk valahogyabn "helyrezökkenni",de már oda volt a jó hangulat.Mindannyian

tettünk -vettünk csendben lefekvésig.

József reggel már nem dolgozni,csak benézni ment a munkahelyére ,miután valóban

ellátta a jószágokat.Menetközben bevásárolt még min dent,ami hiányzott az ünnepi

készülődéshez.

Haza már másodmagával érkezett,nagy meglepetésünkre,hiszen papával nyakig

voltunk az előkészületekben.

Szerző: szirénke  2011.02.04. 13:47 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella életem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr62638538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása