Magunkra maradva József az előbbiekre utalva,nagyjából jellemezte a családját.El kell

ismerni,Julinak elég rossz a természete,mondta,ráadásul irigykedik,amiért a szülői ház

Józsié maradt,mert a papa nem  akart elköltözni.-Meg is értem,hogy maradni akart,

látod,most is hogy beszélt,képes volt a heti szennyesét az öregnek

idedobni,összegyűjtve...merthogy most már "van,aki kimossa"Apám  ragaszkodik ehhez a

házhoz,az apja,nagyapám épitette,itt nőtt fel,ide nősült,itt nevelte fel a gyerekeit,

innen temette el a feleségét,szegény anyámat.Én meg vele maradtam,nem volt sen-

kim,aki miatt el kellett volna mennem,inkább hoztam a házba..téged és a kicsit.Látszik,

Julit öli a méreg,pedig ő segitett a babaholmi összeállitásában is.Mégsem tudja

lenyelni,hogy nem gurithatja el a házat innen.Örülök,hogy apám ennyire elfogadott,

meglátod jól megleszünk,kialakul majd minden.Bátyámat láttad,őt kenyérre lehet kenni,a

felesége is nagyon jó lelkű,amellett nagyon talpraesett asszony.Őrájuk biztosan

számithatsz mindig.A többiek Pesten,itt-ott,ritkán jönnek haza,még a Pesten élő két

húgom jön gyakrabban,családi eseményekre,ünnepekre.Tudom,kiváncsi vagy rá,hogyan

fogadták a jöveteleteket,igaz? Nem mondom,volt egy-két ellenvetés,főként persze

Julitól,de a férje,Antal,nagyon jólelkű ember.Árvaházban nőtt fel,hamar leállitotta a 

nővéremet Antal biztosan mélyebben átérezte,min mehettél keresztül,emberségesen

kezelte az egészet.Azt hiszem,mostanában nem beszéltem ennyit,megyek is a jó-

szágot ellátni,mielőtt visszatér a bátyám- nyújtóztatta meg a tagjait,és valóban

magamra  hagyott.

Végiggondolva az elhangzottakat,nem voltam meglepve a Juli ellenvetésein.Számitottam

rá,hogy ellentét lesz,akár családon belül,tartottam is tőle,nehogy előre ellenséget sze-

rezzek magamnak.Azon viszont megbotránkoztam,hogy Juli ennyire anyagias,hogy még

az édesapja életében már az örökség jár a fejében,annyira,hogy nem is tudtja,vagy

nem is akarja titkolni...nem ellenem irányul ez a rosszindulat,nyugtatgattam

magam,hanem a rossz természetén nem tud uralkodni.Szerencsére,józan gondolkodásu

férje tudja kezelni ezt a helyzetet.Lassan el is szunditottam,de csakhamar borzassztó

hányinger ébresztett,forgott velem a szoba is.Alighogy észleltem,baj van,Imre lépett be

kopogásával egyidőben.Szerencsére rögtön átlátta a helyzetet: a babára húzta gyorsan

a takarót,azonnal ablakot nyitott.-Mindjjárt jobban leszel,megyek Józsiért,de már le is

kapcsoltam ezt a kályhát.Persze,a szagát érezni lehet még egy arabig,csakugyan hiba

volt ezt használni,van tüzelő bőven,csakhát a papának is ez volt a kényelmesebb-indult

is kifelé.

A  friss levegő csakugyan jót tett,a kályhacsere után is ,sajnos elég sokáig csak tejen

éltem,minden egyebet elutasitott a gyomrom.Imre le is beszélte a szomszéddal,ahonnan

hozták a finom házi tejet,hogy mindennap beadnak egy litert.

Az első napok feszengései után lassacskán megismertem mindent,és mindenkit,legalábbis

egyelőre.Azt a bizonyos "hat hetet" eszembe se volt végigfeküdni.Bő egy héttel megér-

kezésünk után József kiséretében végigjártam a gazdaságot,a friss,ropogós havon.

A levegő csodálatos volt,harapni lehetett,teljesen átmosta egész bensőmet.

 

Szerző: szirénke  2011.01.21. 15:03 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella életem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr72602809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása