Erre bizony álmomban sem gondoltam,ezt kihagytam a számitásomból! Nagy hiba volt,

mert hallottam, róla épp eleget,hogy miért" a városi megesett" kell a Józsefnek,van itt

eladó lány a faluban épp elég.Olyan is szép számmal,akinek nem nagy hasa,hanem

komoly hozománya van. Ez is oka volt az általános megveetésnek,kibeszélésemnek.

Most, a kritikus időben kellett erre rádöbbenem:mi van,ha meggondolta?! Van jelölt 

éppen elég...védelmezőn simogattam hatalmasra nőtt pocakomat és pergett szemem-

ből a könny.

Hát azt hittem,van esélyem...sosem tanulom már meg,hogy nem kaphatok segitsé-

get,lehetőséget? Nincs kiút, és a kisbabám  mintha csak megértette volna a ránk

leselkedő veszélyt,élénk mozgolódásba kezdett.Vehettem volna ezt jelnek,akár

biztatásnak,de nem tudtam erre sem figyelni,annyira belelovaltam magam  a vesztes

szerepébe. Eszembe sem jutott,hogy saját képzelődésemen kivűl erre semmi alapom

nem volt.Csakhogy addigra már hiányzott a világos gondolkodás,csak "az elveszett

lehetőségemen" rágódtam.

Újabb görcs,majd még egy,de olyan erővel,hogy önkéntelenül feljajdultam.Vesz-

temre,mert a konyhás Teri néni mentében fordult vissza,érdeklődve,mi van velem?

Szólni sem b írtam,de nem is várt ő válaszra,már harsány hangon kiabált is: -Erzsi!

Gyere szaporán,mi van ezzel a lánnyal?!- Innen már ismerős volt a forgatókönyv:

a Főnökasszony a pikírt megjegyzéseivel,telefon a mentőknek,csomagolás -de mindent

ám!-dörrent rám a Főnökasszony,-mert ide többet nem jön vissza!- ritkán látszó meg-

elégedettség ült ki amúgy megkeseredett arcára.

Erzsike könnyezve pakolta kis motyómat,még a nővérem cimét feljegyezték,hogy

hírt adhassanak rólam. Tekintetem könyörgően kapaszkodott Erzsike könnyes szemébe,

szegényke  csak bólogatott,értette ő,mit kérek...-Megyek,indulok,ahogy a mentő

megjön szólok,csak ne félj jajaj,te lány,tarts ki,bemegyek majd én is- körülbelül ennyit

lehetett kihámozni suttogó,elváltozott hangjából.

Most bizony nem volt "viccmesélős" az utazás,nem is igazán emlékeztem rá,hogyan

mennyi idő alatt értünk be a nagyvárosba,hogyan kerültem a szülőágyra,csak az

iszonyatos fájdalmak töltötték ki minden érzékemet.

 

 

Szerző: szirénke  2010.11.06. 17:56 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella mindennapjai éleztem

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr722428813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása