Bátoritólag átölelve vállamat,mégis félénken kérdezte:-Jól hallottam,hogyhogy

"szűzlányokat"?Csak nem úgy...estél teherbe?!-Igenlésemre hitetlenkedve csóválta

fejét.-Mi minden nem történik ebben a világban...-motyogta maga elé,és  vezetett

be egy nagyon tágas,világos szobába: ez volt a közös kórterem.Nyolc ágy volt benne,

most mindössze három lakóval-parasztasszonyok valahogy nem szoktak dologidőben

szülni - tudtam meg. Három szempár meredt rám  kritikus kiváncsisággal,alig fogadva

rebbenő köszönésemet.Bezzeg Erzsike! Az eddig halk hangú,kellemes viselkedésű nő

kieresztette erős hangját:

-Jó napot,asszonyok! Remélem,mindenki jól érzi magát,panaszmentes,merthogy a

Főnökasszony  igencsak morcos hangulatban van!Nemigen örülne,ha  úgy tudná,

hogy a kórteremben valami nincs rendben...szívesen jönne eligazitást tartani!

Egyetértünk,ugye? Ez a hely a magyar egészségügyé,igy mindenkinek helye van

benne,aki rászorul.Senkinek nincs több joga  a másiknál!Gondolkozzanak el ezen is,ne

csak azon,amit tegnap kiszagoltak a most érkezett új lakónkról,akit egyébként Ritának

hívnak.Forduljanak hozzá,hátha kisegiti magukat apró-cseprő kivánságaikkal,mert

én nem érek rá!-rám kacsintott aaez az áldott jó asszony, a kemény bemutatás után,

és már kint is volt.

Csendesen kezdtem kipakolni a nekem kijelölt szekrénybe,fiókokba.Kevéske holmim

kényelmesen elfért.Tanácstalanul,elárvultan ereszkedtem le az ágy szélére,mikor

termetes,középkorú,pirospozsgás arcú asszony lépett be:

-Na,asszonyok,megjött a kis vendégünk? Éppen jókor,ma finom ebéd lesz ám! Gulyás-

leves,palacsinta!Na,mutasd magad,te kis árva!Hát nem kellettél senkinek?Még annak

sem, aki ezt tette veled,szegény fejeddel?!Enni nem sokat kaptál,azt látom,zörögnek

a csontjaid.Ne félj semmit,jó helyre kerültél.A Főnökasszony kemény ugyan,de csak

azért,mert neki magának sose lehetett gyereke...ilyen a sors,látod.Szerencsére ke-

veset van itthon- mire felocsúdtam a szózuhatagból,már ki is perdült az ajtón.

A szobatársak mintha enyhültek volna kicsit,halkan beszélgetni kezdtek  egymás között.

Egyre halkult a hangjuk,ahogy ledőlve az ágyyra,elszunditottam.Erzsike ébresztgetett,

"gyere szívem,az adataidat fel kell venni ".Engedelmesen,kicsit kóvályogva követtem,

hangosat kordult a gyomrom,ahogy a konyha felé haladtunk,orromba kúszott a finom

leves illata.Erzsike elnevette magát,"na siessünk mindjárt ebédosztás!"

A papirokkal való bíbelődés közben nyomatékosan megjegyezte:"meg ne tudjam,hogy

lelkedre vedd,amit ezek a tudatlan falusi asszonyok mondanak.Ne felejsd el,ők pár

napig,egy hétig ha itt vannak,előtted viszont hosszú idő áll még szülésig,vigyáznod kell

magatokra!Ha van kedved,sétálj kint a kertben,a friss levegő jót tesz,vagy keress meg

engem,kisebb elfoglaltságot adhatok,jobban telik az idő.Nem vagy te beteg,hogy

feküdjél!" ölelte át a vállam.Kedvessége annyira jólesett,hogy újra könnyebbnek érez-

tem a szívem.

Szerző: szirénke  2010.10.29. 14:11 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella életem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr152407880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása