A nap fénypontja az este volt,vacsoraosztással.Ilyenkor érthetetlen

módon ismétlődve,újból és újból tele lettem reménységgel.Éhségtől

fájó,lapos kis hasam még kisebbnek,még horpadtabbnak tetszett.

Sorakoztam lelkesen a vacsoráért,igen,sorakozni kellett,mert mindig

félretoltak,löktek,de egyszercsak mégis vacsorához jutottam. Pillanatokig

tartott a csodálatos érzés,amit a meleg étel okozott:pár falat után elő-

ször csak bokán rugdosással,de már rögtön karomba csíípéssel jobbról

is,balról is támadtak rám testvéreim.Ők már meg is ették amit kaptak,oda

kellett  adnom az enyémet. Nem ritkán a felmázolt földes padlón kötött ki

kevéske adagom  aa tusakodásban. Anyánk lerendezte pár nyakleves ki-

osztásával,és már zavart is lefeküdni bennünket.Ha sírtam,többet kaptam

 a "pótvacsorából",igy hát eszmélésemtől kezdve pár év alatt leszoktam

róla. Nem sírtam már. Akkor sem,mikor anyánk an nyira vert,karja majd le-

szakadt,zihálva szidott,kifulladva lihegte az arcomba:nem tudsz te sírni?!

dacolsz velem?! Én csak felfelé néztem,egyre magasabbra,vajon ezt is

látja a Jóisten...?Mindig azt hallottuk,Ő mindent lát...

Később, ha anyánk belökött valamelyik sarokba,elfáradva a veréstől,és

nem látott senki,ott sírtam.Sokáig. Álomba sírtam magam.

 

A kisakácosban voltam tehénre őrködve,mikor kitaláltam a megoldást:

nem messze a temető,nyílik az orgona,anyámat meglepem vele.Nem jár-

tam még iskolába sem,de megtettem a félelmetes utat,mindenre képes

lettem volna a szeretetéért. A temető legszélén már nyílott egy nagy bokornyi

lila orgona,onnan tépdestem le valamennyit,nem érve el rendesen az ágakat.

Annál boldogabban talpaltam a tavalyi szúrós gelicsán tüskék tél ette marad-

ványain,csak mielőbb hazaérjek!

Hátam mögül kaptam elő,és nyújtottam anyánknak a virágot,kitárult lélekkel,

hangtalanul. "Honnan? szólt rekedten. -"A temetőből "suttogtam áhitattal.

Hatalmas csattanásssal cserdült a fülem tövén az ütés,elszédültem,lerogytam

a szemem előtt táncoló,szikrázó karikák közé. Homályosan láttam anyánk

alakját,távolinak éreztem  a hangját is: "no,hiszen hát...virágot lopni.nem bűn.

Ejh,mindegy,eridj dógodra"! Mégis ő fordult ki a konyhából,otthagyva zúgó fejjel,

feldagadt arccal. Vitte a virágot....láttam. De mást is elvitt,elvitte azt a maradék

reményt,amivel hitegettem magam: tud az én anyám engem is szeretni.

 

Szerző: szirénke  2010.05.31. 17:48 Szólj hozzá!

Címkék: nem novella életem mindennapjai

A bejegyzés trackback címe:

https://fajldalom.blog.hu/api/trackback/id/tr822045360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása